Gyökérkezelés

Fájdalommentes kezelés

Gyökérkezelés

A fogfájdalmak túlnyomó többségének hátterében valamilyen fogbél eredetű gyulladás áll. Fogaink belül üregesek. A fogak közepében található a fogbélkamra és az abból a gyökerekben futó csatornarendszer. Ebben a térben a fogat tápláló erek és idegek találhatóak.

Ha a fogszuvasodás megközelíti a pulpakamrát, akkor a fogbélüreg védekezésül megnöveli a fog vérkeringését és a fog ingerekkel szemben fokozottan érzékennyé válik. Ha ekkor nem állítjuk meg a folyamatot, akkor a fogbélüreg szövetei begyulladnak vagy elhalnak, szükségessé válik a fog gyökérkezelése.

Mi a gyökérkezelés?

A gyökérkezelés azt jelenti, hogy a fog belső tereit maradéktalanul kifertőtlenítjük, majd légmentesen lezárjuk, hogy oda többet fertőzés ne juthasson. Ez a folyamat a fogászat egyik legösszetettebb feladata, ezek a csatornák nem egyszerű alagutak a fog gyökerében, hanem bonyolult elágazásokat és számtalan gyökerek közti összeköttetést tartalmaznak, ide-oda görbülnek, sok szűkületet tartalmaznak. A gyökércsatornát és a kifertőtlenített csatornát a legkorszerűbb felmelegített gyökértömő anyaggal zárjuk, mely nemcsak a főcsatornát, de a kisebb elágazásokat is maradéktalanul lezárja.

Hány alkalom a gyökérkezelés?

Mivel a cél a fertőtlenítés, igyekszünk minél kevesebb alkalommal elvégezni a kezelést, így biztosíthatóak a baktériumszám-csökkentés legjobb feltételei.

Ha egy alkalommal történik a gyökérkezelés, akkor az az egy kezelés nagyon hosszú és megterhelő?
Nem, mert mára a gyökérkezelés nem kézi reszelőkkel, hanem egy speciális fémből (nikkel-titán) készült gépi tágítókkal történik, így a kezelési idő nagymértékben rövidül. Ezen fémötvözetek segítségével lehetővé válik még az extrém görbe gyökerek kezelése is.

Gyökérkezelés a legmodernebb technológiával!

A gyökértömés megfelelő kivitelezése szempontjából fontos, hogy a kezelőorvos tisztában legyen a gyökércsatorna pontos hosszával. Erre szolgál a pontos és korszerű úgynevezett apex-lokátor. Az elektromos csatornabemérő eszköz a modern fogászatok kedvenc eszköze. A pontos és precíz bemérés jóvoltából a jó gyökértömés sem nem rövidebb, sem nem hosszabb, mint a gyökércsatorna valós hossza.

Mi a gyökérkezelés sikerességének aránya?

A rendelőnkben alkalmazott gyökérkezelési eljárás a legkorszerűbb eszközöket és anyagokat alkalmazza. Ilyen módon sikerességi arányunk a gyökérkezelések terén messze a magyar átlag felett áll.

Miért minket válasszon?

• fájdalommentes kezelést biztosítunk
  • akár egy ülésben elvégzett kezelés
  • több 100 elégedett páciens